Tervastupa

Tervastupa toimii Olavin Retkeilijöiden tukikohtana ja talvella hiihtokahvilana.

Olavin Retkeilijöiden tukikohta on Pihlajaveden Naistenlahden rannalla oleva Savonlinna - Säämingin seurakunnalta vuokrattu tontti, jolla sijaitsee hirsinen tupa eli Tervastupa, sauna, Tervaskota ja kaksi liiterirakennusta. Vuonna 2015 Tervastuvalla on mm. laajennettu pysäköintialueita tuvan läheisyydessä niin, että pysäköintitilaa on nyt kymmenille autoille.

Hiihtokaudella Tervastupa palvelee ulkoilijoita latukahvilana ja kävijöitä kauden aikana on keleistä riippuen 2000-5000.

Matkaan voi lähteä talvella Laitaatsillan Kirkkoniemestä tai Aholahden hiihtokeskuksesta, kesällä Vuohimäen leirintäalueen portin läheltä.

Tervastupaa ja saunaa vuokrataan esimerkiksi perhejuhlien, kokousten tai muiden lyhytaikaisten tapahtumien järjestämiseen.

Käytettävissä on 2 majoitusaittaa, joissa voi majoittua 4-6 henkeä.

Monipuolista tyky- ja tyhyohjelmaa Tervastuvan maastossa ja lähivesillä pienille ja suurille ryhmille. Kysy tarjousta!

Tervaskota, joka sijaitsee Tervastuvan pihapiirissä saunan tuntumassa rannalla, on Pihlajaniemen ulkoilureitin käännepiste ja kaikkien (lihasvoimalla liikkuvien) retkeilijöiden käytettävissä. Sinne voi tulla myös polkupyörällä, veneellä tai esim. kanootilla.

Tervaskota on ulkoilijoiden levähdyspaikka.

Tervastuvan uusi sauna oli talkootyön taidonnäyte. Sauna on rakennettu lähes kokonaan yhdistyksen omien jäsenten voimin, ainoastaan muutamissa vaativissa työvaiheissa on käytetty ulkopuolista työ- ja konevoimaa. Vanha sauna sai poistua uuden alta vuonna 2017 ja palvelee kylpijöitä entisen saunan tavoin.

Tervastuvan uusi sauna valmistui vuonna 2017

Tervastuvan paikannustiedot :

Kaupunki/kunta: Savonlinna
Kunnanosa/kylä/paikannimi/saari: Pihlajaniemi, Tervastupa
Kiinteistön omistaja: Olavin Retkeilijät ry
Osoite: Pihlajaniementie 705, 57600 Savonlinna

Koordinaatit:
Pohjoinen leveys 61 astetta 49.778 minuuttia
Itäinen pituus 028 astetta 43.174 minuuttia

Googlemaps: (kopio linkki ja liitä selaimen osoiteriville tai kopio ja voit lähettää  sen vaikka tekstiviestinä)

Tervastuvan sähköpostiosoite:
olavinretkeilijat.tervastupa@gmail.com

Majapäivystäjäksi latukahvilaan?

Hiihtokaudella tarvitaan Tervastuvalle majapäivystäjiä lämmittämään Tervastupaa ja pitämään avoinna hiihtokahvilaa Tervastuvan aukioloajoiksi.

Mikäli sinua kiinnostaa mukavahenkinen talkootyö, ota rohkeasti yhteyttä majatoimikuntaan!