Muumien hiihtokoulu

6.1.2024

Muumien hiihtokoulu järjestetään yhteistyössä Savonlinnan Seurakunnan kanssa Aholahden hiihtokeskuksella helmikuun aikana.

Hiihtokoulu on kolmen kerran kokonaisuus, josta kaksi ensimmäistä kertaa hiihtokoululaiset jäävät harjoittelemaan ilman vanhempia. Ahkeruus palkitaan kolmannella kerralla, tutkintolatupäivänä, jolloin lapsi hiihtää oman vanhemman kanssa tutkintoladun.

Hiihtokoulussa käydään läpi hiihdon perusasiat ja -hiihtotekniikat, mutta ennen kaikkea liikutaan monipuolisesti ja leikitään suksilla erilaisia hiihtoleikkejä. Välillä pidetään taukoja ja tehdään yhdessä muuta mukavaa.

Muumien hiihtokoulu toteutetaan Savonlinnan seurakunnan varhaiskasvatuksen ja Olavin Retkeilijöiden yhteistyönä. Hiihtämään opetellaan Suomen Ladun koulutettujen Muumien hiihtokoulu -ohjaajien kanssa.

Muumien hiihtokoulu: Hiihtokoulu on maksuton, vain ensikertalaisille, 5-6v. lapsille (1.1.2017-31.7.2019 välillä syntyneille), paikkoja 24 lapselle. Hiihtokoulu porrastetusti ryhmissä Aholahden hiihtokeskuksessa la 3.2., la 10.2. ja la 17.2. klo 9-13 välillä. Tarkemmat ajat ilm. osallistujille ennen hiihtokoulun alkua.

Ilmoittautuminen ke 17.1. - ti 23.1. välisenä aikana: www.savonlinnanseurakunta.fi/hiihtokoulu

Lisätietoja Muumien hiihtokoulusta löytyy Savonlinnan Seurakunnan kotisivuilta tai p. 044-7768022 (ark. klo 9-15).